Informace o nehodě MZK v prostoru letiště Jaroměř dne 29. 5. 2013

Průběh letu
Pilot se svým dvoumístným MZK pojížděl po RWY 14 letiště Jaroměř, kde následně odstartoval. Byl to jeho první let na tomto stroji. Po vzletu pilot z dosud nezjištěných příčin provedl nezdařené přistání do vzrostlého porostu řepky cca 200 m východně od letiště. Stroj byl těžce poškozen a pilot utrpěl
těžké zranění.
Komentář LAA
Při prohlídce motorového závěsného kluzáku a jeho pohonné jednotky nebyly zjištěny technické závady, které by mohly vést k mimořádné události. Pilot se letecké činnosti věnoval dlouhou dobu. Po létech se rozhodl pořídit si namísto jednomístného MZK s motorem Trabant stroj dvousedadlový se silnějším Rotaxem. Místo aby si na stroj zvykal ve dvojím se zkušeným kamarádem-instruktorem, chtěl si ho vyzkoušet rovnou sám. Jeho první let však trval jen krátce, pár okamžiků po vzletu skončil v porostu řepky vedle letiště. Pravděpodobně
nezvládl odlišnou pilotáž rychlejšího stroje a dopadlo to špatně. Pilot naštěstí přežil, ale bude se ze svých zranění dlouho léčit.
Vážení přátelé, piloti, létání je krásné, ale přistupujte k němu s trpělivostí a pokorou, jinak se očekávaná radost může změnit v utrpení vás i vašich blízkých!
Petr Chvojka,
Hlavní inspektor techniky MZK