Nosnou plochou je padákový kluzák. K pohonu slouží podvozek podobně, jako u motorového rogala, na kterém sedí posádka. Zařízení se řídí řídícími šňůrami. Motorové krosny jsou motorové padákové kluzáky bez podvozku. Pilot má na zádech krosnu, postroj s rámem na kterém je umístěn motor s vrtulí. Pilot startuje a přistává na nohy.
Pořizovací náklady se sestávají z vlastního padákového kluzáku, který je zcela shodný s normálním padákovým kluzákem a z pohonné jednotky, jejíž cena se pohybuje od 50 do 150 tisíc Kč.
Provozní náklady jsou patrně nejnižší ze všech motorových sportovních létajících zařízení. Motory mají nízkou spotřebu, okolo 3 – 4 l/hod.
Výcvik je ze všech druhů motorových sportovních létajících zařízení nejkratší a nejlevnější. Existuje dostatečný počet středisek pilotního výcviku, kde poskytují kvalitní výuku pilotů.
Výhodou motorového padákového kluzáku je jeho příznivá cena, mimořádně nízké provozní náklady, nenáročnost na skladovací prostor a jednoduchost přepravy a nezávislost na terénu.
Padákový kluzák je však ze všech motorových SLZ nejpomalejší (do 40 km/h), takže delší výlety či přelety jsou z hlediska času a omezeného komfortu pilota velmi obtížné. Možnost létání je vysoce závislá na počasí, zejména na síle a směru větru.