Konec roku se každoročně mnoho pilotů přemísťuje do vzdálených destinací, aby si prodloužili letecký rok. Nejinak tomu bylo letos, kdy se mnozí přemístili do Indie a Brazílie a obě destinace přinesly mnoho zajímavého.
Náš listopadový tematický seriál o záložkách nyní tedy vystřídá seriál – Brazílie / Indie. Tento týden jsme informovali o článku, který vyšel v Cross Country (bohužel s ohledem na práva nemůžeme publikovat), ale…. připravili jsme si pro vás vlastní rozhovor. Za cca týden vyjde v českém Pilotu velký rozhovor se Standou Klikarem a Hugo Hadašem, ve kterém vás blíže seznámíme s létáním v Brazílii. Rozhovor následně publikujeme i zde na webové stránce.
Následně se budete moci těšit na druhý brazilský díl, ve kterém nám své pocity, tentokráte o low cost variantě, přiblíží Petr Ďorď a Ondra Procházka. Poté se budete moci těšit na velmi zajímavý příběh českého pilota z Indie, Michala Kárnika, který letos několik hodin na skále čekal na záchranu a následně byl evakuován v podvěsu helikoptéry s dramatickým doletem … o tom vše a také o tom, co v Indii zažili další piloti, nejen v dalších číslech Pilota, ale také zde na webových stránkách svazu.
Brazílie Charlie
Nejprve vám však zrecyklujeme (s dovolením Karla Vejchodského a redakce časopisu Pilot), moc hezký rozhovor o Brazílii v roce 2013 (Pilot 12/2013). Charlie nebo také Vejchoda neboli Karel Vejchodský, kterého měli šanci piloti poznat v posledním Kvizu na FB a IG Svazu, si povídá s Vojtou Šamanem a přibližuje nám nejen Brazílii 2013, ale také svůj vztah k létání. Fantastický pilot, současný držitel nejdlešího českého letu (335 km, který zaletěl v roce 2008!), sympaťák, úspěšný podnikatel a jeden ze tří zakladatelů Českého poháru paraglidingu v rámci pgwebu v roce 2006 (spolu s Jakubem Havlem a Petrem Chromcem).
V severovýchodní Brazílii jsem byl již popáté. Nicéně Brazílie je obrovská země, a také podmínky jsou v každé části dost jiné. V SV oblasti, kterou převážně navštěvuji, panují od října do prosince vskutku zajímavé podmínky pro létání. Východní rovníkový pasát je sušší než v jiných částech roku a nad rozpálenou karjinou se mění v termický ráj. Průvodním jevem létání zde je hlavně vítr, létají se zde v podstatě jenom záfuky, někoho by možná silný vítr mohl na startu překvapit. Letos jsme jeli na zámá místa, pro většinu pilotů co se o přelety z Brazílie zajímá, určitě nejsou pojmy jako Quixadá či Patu ničím novým….
Celý rozhovor k dispozici zde