Češi jsou mistři Evropy v týmech – stabilní výkonnost, kterou udrželi ve 12 soutěžních kolech vynesla českému týmu zlaté evropské medaile.
Od 4. do 12. října proběhlo 8. Mistrovství Evropy v přesnosti přistání, které se koná v Gjirokastře v Albánii. Za ČR jsou do Albánie vysláni Vlastimilové Kricnar a Vachtl, Radek Václavík, Petr Garbier, Kvido Hadaš, Jirka Novák, Ivana Ferarič a Lucie Martínková. Do týmové soutěže bodovali všichni čeští zmínění piloti kromě Jiřího Nováka, který závodí pouze do individuální kategorie Overall a kategorie Junioři.
Závodu se celkem zúčastnilo 100 pilotů z 20 národů, závod byl vypsán celkem na 6 dní a až na jeden den, kdy pršelo, závodníci létali každá den. Celkem se odletěl maximální možný počet kol, tedy 12.
Od začátku závodu se na předních příčkách držely týmy Kosova, Česka, Srbska a Slovinska. Postupně se boje o první místo zúžily na týmy Česka a Kosova, těsně za nimi byly týmy Německa a Slovinska. Až do posledního letu nebylo jasné, kdo nakonec obsadí zlatou a kdo stříbrnou příčku. Všechny zmíněné týmy mohly dosáhnout na jakékoliv místo na stupních vítězů. Po posledním kole se Slovinci posunuli ze čtvrtého místa na třetí, Kosovcům se podařilo vybojovat druhé místo. Češi díky výborným výsledkům v průběhu celého závodu a poslednímu letu Radka Václavíka, který šlápl 0 cm, vybojovali první místo a stali se tak mistři Evropy s celkovým skóre:
Česko 75 bcm
Kosovo 76 cm
Slovinsko 78 cm
V kategorii Junioři byla letos veliká konkurence. Mladí Němci jsou velmi vysoko ve světovém rankingu a na mistrovství Evropy nikoho nepustili od začátku závodu do popředí.
Češi v této konkurenci vybojovali 7. místo Lucie Martínková, 9. místo Kvido Hadaš a 12. místo Jiří Novák.
V kategorii ženy se Lucii dařilo pouze do 7. kola, poté se bohužel vzdálila od medailových pozic, nakonec skončila na 6. místě. Ivana Ferarič se v průběhu celých závodů prezentovala velmi pěknými výsledky, v celkovým součtu to ale bohužel stačilo pouze „jen‘ na nepopulární bramborové (čtvrté) místo. I tak je toto umístění velmi krásné.
Individuálně se nejlépe umístil Radek Václavik, který se v posledním kole vytáhl s nádhernými 0 cm (úplný střed terče) a zajistil si tak celkové 7. místo a obrovským způsobem pomohl týmu. Vlastimil Kricnar, který se do 7. kola pohyboval mezi prvními pěti piloty, se bohužel v průběhu dalších kol propadl až na 19. místo. Obhájce vice mistra Evropy z před dvou let, Vlastimil Vachtl se umístil na 23. místě.
Další umístění českých reprezentantů:
Petr Garbier 38. místo
Lucie Martínková 39. místo
Kvido Hadaš 44. místo
Ivana Ferarič 45. místo
Jiří Novák 78. místo
Závod byl otevřený i pilotům neevropských zemí, byl pozván nejlepší muž světového žebříčku Yang Chan a s celkovým výsledkem součtu 12 kol (9 cm) zároveň tento závod vyhrál. Odveze si ze závodu body do světového žebříčku, nebyl však vyhlášen v soutěži Mistrovství Evropy 2024.
Mistrovství Evropy vyhrál Ivan Pavlov (13 cm) ze Srbska, druhý se umístil Linus Schubert (13 cm) z Německa a na třetím místě skončil Migjen Shala (14 cm) z Kosova.
Stránka závodu zde.
Oficiální výsledky zde.
Live scoring zde.
Základní fakta závodu
V pátek 4.10. od 17:00 – 21:00 bude probíhat registrace
V Sobotu 10:30 (5.10) – povinný briefing pro všechny piloty
V 16:30 Opening ceremony
V neděli 6.10. ráno trénink: max. 1 kolo – 1 let/ pilot a ihned po tréninku začne závod.
Závod se poletí na 12 kol systémem KO, což znamená, že se poletí 6 kol a po 6. kole nastoupí k 7. kolu 60 lidí a budou pokračovat také v kole 8.
Do 9.-10. kola nastoupí 40 lidí (20 jich vypadne)
Do 11. kola nastoupí následně posledních 20 pilotů.
Seznam oficiálních rozhodčích:
Igor Eržen (FAI Steward)
Zlatko Spirkoski (Meet Director)
Alket Islami (Safety director)
Koung Young Park (Chief Judge)
Shakira Azman (Event Judge)
Arlind Alikaj (Scorer)
Sasho Spirkoski (Target Judge)
Alin Raducan (Target Judge)
Nicolae Radu (Target Judge)
Sabina Ioana Mihailescu Murariu (Target Judge)
Arlind Krasniqi (Target Judge)
Xhelal Leskovci (Target Judge)
Kiro Ginoski (Start Marshall)
Boyan Stoyanov (Target Judge)
Reporty
#0 Tréninkový den
#1 Tréninkový den
#2 Závodní den č. 1
Piloti se po dni plném slávy (focení, slavnostní průvod městem, oficiální večeře) prospali k prvnímu závodnímu dni. Včerejšek byl více den samotných pilotů, ten mnohem blíže přiblíží přiložené fotky a dnešek a následující dny si naopak přiblížíme trochu podrobněji, ať o nic nepřijdete.







#3 Závodní den č. 2
#4 Závodní den č. 3
#5 Závodní den č. 3 večer
