Seminář soutěžního UL létání a 1. kolo Poháru Petra Tučka v „Havlbrodu“

autor: Marek Velát 

Navigačním seminářem a úvodním kolem Navigačního poháru Petra Tučka byla o prvním květnovém víkendu zahájena ultralehká soutěžní sezóna. Start proběhl již tradičně na letišti v Havlíčkově Brodě. Objednávka počasí se tentokrát povedla na výbornou. Nesněžilo, nefoukal silný vítr a skoro ani nepršelo. Tyto příjemné podmínky, na jarní Vysočinu vskutku neobvyklé, umožnily využít celý víkend na maximum. Sobotní dopoledne bylo věnováno teoretickému semináři. Začátečníků se ujala Anička Zichová a seznámila všechny zájemce o navigační soutěže s důležitými základy. Vysvětlila, jak taková navigační soutěž vypadá, jak krok po kroku probíhá a jak se na takový soutěžní let správně připravit. Důležitým sdělením této části semináře bylo, že letět přesně po trati lze bez obav pouze s mapou a stopkami, může se v tom soutěžit a je to dokonce celkem zábava. Ivo Lengál zkušenější soutěžící provedl pokročilou částí semináře, ve které se věnoval problematice konstrukčních a ekonomických úloh, rozboru přesného přistání a praktickým tipům. Zájemci o účast na mistrovství ČR v UL létání tyto rady jistě zužitkují. Odpoledne bylo vyhrazeno cvičným navigačním letům. K dispozici byla zadání navigačních tratí z předchozích let a přistávací deck na dráze pro nácvik přesných přistání. 

Neděle patřila prvnímu letošnímu kolu Navigačního poháru Petra Tučka. Zúčastnilo se ho celkem 38 posádek v pěti kategoriích. Posádky rekreačních kategorií se vydaly na jih od Havlíčkova Brodu a prozkoumaly okolí Jihlavy, Třešti a některé dokonce i neplánovaně krajinu Dačice. Posádky sportovních kategorií jsem se letos rozhodl netrápit konstrukční úlohou, přeci jen jde o první soutěž sezóny. Při přípravě trati jsem ovšem dříve než pravítko našel kružítko, tudíž všechny ramena vedla po oblouku. Myslím, že to byla ideální a příjemná příležitost proletět hezkou krajinu v okolí Želivky, Sázavy a vodní nádrže Švihov. Nechybělo velké množství více či méně náročných fotografií a znaků, které soutěžící během letu hledali. Zpestřením byl znak vytýčený na neobvyklém místě, a to na věži hradu Lipnice nad Sázavou. Byl sice dobře vidět už z dálky, ale nikdo ho na takovém místě nečekal. A tak se stalo, že některé posádky znak nenašly, a to i přesto, že hradní věž byla zároveň otočným bodem. Ještě že jsem znak vyfotil, protože by mi to jinak při vyhodnocení neuvěřily.
Soutěžní lety probíhaly již od časného rána, poslední soutěžící se vrátili z trati ve dvě hodiny odpoledne a ve tři hodiny proběhlo vyhlášení. Pěkné a zároveň velmi praktické ceny věnoval do soutěže sponzor CoraHB.
Gratulace vítězům a čest poraženým!

Díky všem účastníkům za ukázněnost a bezproblémový průběh víkendu. Zvláštní dík patří také všem pomocníkům, kteří pomohli zabezpečit konání celé akce a zejména nedělní soutěže. Budu se těšit na viděnou během následujících kol NPPT!

 

1. kolo NPPT (+MČR v UL létání), (MČR)
letiště Havlíčkův Brod, 5. 5. 2024
Ředitel soutěže: Marek Velát
Pořadí Posádka Letadlo Otočné body Časové brány Prostorové brány Znaky Falešné znaky Fotky Falešné fotky Přistání Protisměr. Let Body celkem Přepočet na 1000
AL1 – sportovní
1 Šárka Vondrášková Junior JK 05L 500 1788 1500 3 0 6 1 150 0 4738 744
2 Josef Vataha Tulák 500 1504 1500 2 0 7 0 100 0 4504 707
3 Tomáš Příhoda Kappa – KP2U Sova 500 1590 1200 2 0 5 0 200 0 4190 658
4 Josef Zitko EUROSTAR SL 500 670 1400 3 0 10 0 200 0 4070 639
5 Václav Puža SD1 Minisport 500 1543 1200 1 0 4 0 250 0 3993 627
6 Arnošt Stelšovský Junior JK 05L 500 787 1100 2 0 12 0 50 0 3837 603
7 Miroslav Ježek P-92 Echo Super 450 1417 1300 2 0 0 0 100 0 3467 544
8 Petr Hynek Rogalo fiti 450 270 1200 2 1 4 0 200 0 2620 411
9 Jiří Břečka Sting Ray / Tomi 3 250 191 500 1 0 0 0 200 0 1241 195
10 Kryštof Adam Zephyr 0 0 0 0 0 1 3 250 0 50 8
AL2 – sportovní
1 Matouš Adam – Ladislav  Teplý Tanarg Neo 912/BioniX 15 500 2068 1700 3 0 16 0 200 0 6368 1000
2 Lukáš Běhounek – Karolína  Běhounková Junior JK 05L 500 1904 1600 3 0 15 0 50 0 5854 919
3 Filip Vita – Tomáš  Procházka Junior JK 05L 500 1875 1500 3 0 14 0 200 0 5775 907
4 Ivo Lengál – Tereza  Lengálová Junior JK 05L 500 1842 1500 3 0 13 2 200 0 5442 855
5 Lukáš Kučera – Jan  Pařez Junior JK 05L 500 1657 1400 2 0 15 1 250 0 5407 849
6 Petr Chvojka – Roman  Chvojka MZK Aeros profi 500 1612 1700 3 0 11 0 150 0 5362 842
7 Juraj Čekan – Michal  Vokoun Junior JK 05L 500 1811 1500 2 0 10 0 250 0 5261 826
8 Lukáš Eľko – Petra  Burjánková Junior JK 05L 500 1767 1600 2 0 7 0 25 0 4792 753
9 Štěpán Sedláček – Tomáš  Král Junior JK 05L 500 1539 1100 3 0 13 0 25 0 4764 748
10 Ondřej Paclík – Petr  Zápařka Tulák 500 1387 1000 3 0 6 2 50 0 3637 571
11 Milan Svoboda – Anna  Zichová Skylane 350 705 1200 2 0 8 0 0 0 3255 511
12 Petr Šimík – Vladimír  Šimík Eurostar EV-97 450 1102 1000 1 0 3 2 50 0 2802 440
13 Michal Eliáš – Jitka Silná Cavalon 400 1036 1300 2 0 5 3 200 1 1668 262
14 Aneta Egerová – Michal  Němec Ekolot KR-030 Topaz 350 226 800 2 0 4 0 200 1 1088 171
AL1 – rekreační
1 Petr Mrštík Sova KP-2UR 400 1001 1000 0 0 3 0 50 0 2751 716
2 Jan Černý MZK 450 67 1000 0 0 1 0 250 0 1867 486
3 Zdeněk Studnička MZK TOMI Enduro Cross 100 0 200 0 0 0 0 25 1 244 64
AL2 – rekreační
1 David Peniška – Michaela  Širmerová Tulák 500 1241 1100 0 0 10 0 0 0 3841 1000
2 Ondřej Jileček – Miroslav  Holý 500 492 1000 0 0 11 0 25 0 3117 812
3 Josef Kotrba – Tomáš  Holenda Bristell 400 767 1000 0 0 8 0 25 0 2992 779
4 Pavel Půta – Iveta  Vladyková Lambada 450 992 1100 0 0 3 0 0 0 2842 740
5 Martin Novák – Tomáš Malina FM 250 Vampire II 450 601 700 0 0 10 0 0 0 2751 716
6 Martin Bělík – Matouš  Adam Zephyr 450 1002 1000 0 0 2 0 0 0 2652 690
7 Ladislav Rasl ml – Ladislav  Rasl Tecnam echo 200 337 300 0 0 1 0 250 0 1187 309
8 Jan Škarban – Martin  Zbořil Bristell NG4 150 210 100 0 0 1 0 100 0 660 172
9 Pavel Protiva – Tuháček  Jiří Savannah 200 0 100 0 0 0 0 0 0 300 78
AL2 – veterán
1 Petr Tichý – bez nav. EV-97 Eurostar 350 932 700 0 0 7 0 250 0 2932 1000
2 Antonín Brůna – Iveta  Schwarzová EOL 3 RACEK 99 500 55 900 0 0 13 0 25 0 2780 948