autor: Marek Velát
Navigačním seminářem a úvodním kolem Navigačního poháru Petra Tučka byla o prvním květnovém víkendu zahájena ultralehká soutěžní sezóna. Start proběhl již tradičně na letišti v Havlíčkově Brodě. Objednávka počasí se tentokrát povedla na výbornou. Nesněžilo, nefoukal silný vítr a skoro ani nepršelo. Tyto příjemné podmínky, na jarní Vysočinu vskutku neobvyklé, umožnily využít celý víkend na maximum. Sobotní dopoledne bylo věnováno teoretickému semináři. Začátečníků se ujala Anička Zichová a seznámila všechny zájemce o navigační soutěže s důležitými základy. Vysvětlila, jak taková navigační soutěž vypadá, jak krok po kroku probíhá a jak se na takový soutěžní let správně připravit. Důležitým sdělením této části semináře bylo, že letět přesně po trati lze bez obav pouze s mapou a stopkami, může se v tom soutěžit a je to dokonce celkem zábava. Ivo Lengál zkušenější soutěžící provedl pokročilou částí semináře, ve které se věnoval problematice konstrukčních a ekonomických úloh, rozboru přesného přistání a praktickým tipům. Zájemci o účast na mistrovství ČR v UL létání tyto rady jistě zužitkují. Odpoledne bylo vyhrazeno cvičným navigačním letům. K dispozici byla zadání navigačních tratí z předchozích let a přistávací deck na dráze pro nácvik přesných přistání.
Neděle patřila prvnímu letošnímu kolu Navigačního poháru Petra Tučka. Zúčastnilo se ho celkem 38 posádek v pěti kategoriích. Posádky rekreačních kategorií se vydaly na jih od Havlíčkova Brodu a prozkoumaly okolí Jihlavy, Třešti a některé dokonce i neplánovaně krajinu Dačice. Posádky sportovních kategorií jsem se letos rozhodl netrápit konstrukční úlohou, přeci jen jde o první soutěž sezóny. Při přípravě trati jsem ovšem dříve než pravítko našel kružítko, tudíž všechny ramena vedla po oblouku. Myslím, že to byla ideální a příjemná příležitost proletět hezkou krajinu v okolí Želivky, Sázavy a vodní nádrže Švihov. Nechybělo velké množství více či méně náročných fotografií a znaků, které soutěžící během letu hledali. Zpestřením byl znak vytýčený na neobvyklém místě, a to na věži hradu Lipnice nad Sázavou. Byl sice dobře vidět už z dálky, ale nikdo ho na takovém místě nečekal. A tak se stalo, že některé posádky znak nenašly, a to i přesto, že hradní věž byla zároveň otočným bodem. Ještě že jsem znak vyfotil, protože by mi to jinak při vyhodnocení neuvěřily.
Soutěžní lety probíhaly již od časného rána, poslední soutěžící se vrátili z trati ve dvě hodiny odpoledne a ve tři hodiny proběhlo vyhlášení. Pěkné a zároveň velmi praktické ceny věnoval do soutěže sponzor CoraHB.
Gratulace vítězům a čest poraženým!
Díky všem účastníkům za ukázněnost a bezproblémový průběh víkendu. Zvláštní dík patří také všem pomocníkům, kteří pomohli zabezpečit konání celé akce a zejména nedělní soutěže. Budu se těšit na viděnou během následujících kol NPPT!
1. kolo NPPT (+MČR v UL létání), (MČR)
|
|||||||||||||
letiště Havlíčkův Brod, 5. 5. 2024 | |||||||||||||
Ředitel soutěže: Marek Velát
|
|||||||||||||
Pořadí | Posádka | Letadlo | Otočné body | Časové brány | Prostorové brány | Znaky | Falešné znaky | Fotky | Falešné fotky | Přistání | Protisměr. Let | Body celkem | Přepočet na 1000 |
AL1 – sportovní
|
|||||||||||||
1 | Šárka Vondrášková | Junior JK 05L | 500 | 1788 | 1500 | 3 | 0 | 6 | 1 | 150 | 0 | 4738 | 744 |
2 | Josef Vataha | Tulák | 500 | 1504 | 1500 | 2 | 0 | 7 | 0 | 100 | 0 | 4504 | 707 |
3 | Tomáš Příhoda | Kappa – KP2U Sova | 500 | 1590 | 1200 | 2 | 0 | 5 | 0 | 200 | 0 | 4190 | 658 |
4 | Josef Zitko | EUROSTAR SL | 500 | 670 | 1400 | 3 | 0 | 10 | 0 | 200 | 0 | 4070 | 639 |
5 | Václav Puža | SD1 Minisport | 500 | 1543 | 1200 | 1 | 0 | 4 | 0 | 250 | 0 | 3993 | 627 |
6 | Arnošt Stelšovský | Junior JK 05L | 500 | 787 | 1100 | 2 | 0 | 12 | 0 | 50 | 0 | 3837 | 603 |
7 | Miroslav Ježek | P-92 Echo Super | 450 | 1417 | 1300 | 2 | 0 | 0 | 0 | 100 | 0 | 3467 | 544 |
8 | Petr Hynek | Rogalo fiti | 450 | 270 | 1200 | 2 | 1 | 4 | 0 | 200 | 0 | 2620 | 411 |
9 | Jiří Břečka | Sting Ray / Tomi 3 | 250 | 191 | 500 | 1 | 0 | 0 | 0 | 200 | 0 | 1241 | 195 |
10 | Kryštof Adam | Zephyr | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | 250 | 0 | 50 | 8 |
AL2 – sportovní
|
|||||||||||||
1 | Matouš Adam – Ladislav Teplý | Tanarg Neo 912/BioniX 15 | 500 | 2068 | 1700 | 3 | 0 | 16 | 0 | 200 | 0 | 6368 | 1000 |
2 | Lukáš Běhounek – Karolína Běhounková | Junior JK 05L | 500 | 1904 | 1600 | 3 | 0 | 15 | 0 | 50 | 0 | 5854 | 919 |
3 | Filip Vita – Tomáš Procházka | Junior JK 05L | 500 | 1875 | 1500 | 3 | 0 | 14 | 0 | 200 | 0 | 5775 | 907 |
4 | Ivo Lengál – Tereza Lengálová | Junior JK 05L | 500 | 1842 | 1500 | 3 | 0 | 13 | 2 | 200 | 0 | 5442 | 855 |
5 | Lukáš Kučera – Jan Pařez | Junior JK 05L | 500 | 1657 | 1400 | 2 | 0 | 15 | 1 | 250 | 0 | 5407 | 849 |
6 | Petr Chvojka – Roman Chvojka | MZK Aeros profi | 500 | 1612 | 1700 | 3 | 0 | 11 | 0 | 150 | 0 | 5362 | 842 |
7 | Juraj Čekan – Michal Vokoun | Junior JK 05L | 500 | 1811 | 1500 | 2 | 0 | 10 | 0 | 250 | 0 | 5261 | 826 |
8 | Lukáš Eľko – Petra Burjánková | Junior JK 05L | 500 | 1767 | 1600 | 2 | 0 | 7 | 0 | 25 | 0 | 4792 | 753 |
9 | Štěpán Sedláček – Tomáš Král | Junior JK 05L | 500 | 1539 | 1100 | 3 | 0 | 13 | 0 | 25 | 0 | 4764 | 748 |
10 | Ondřej Paclík – Petr Zápařka | Tulák | 500 | 1387 | 1000 | 3 | 0 | 6 | 2 | 50 | 0 | 3637 | 571 |
11 | Milan Svoboda – Anna Zichová | Skylane | 350 | 705 | 1200 | 2 | 0 | 8 | 0 | 0 | 0 | 3255 | 511 |
12 | Petr Šimík – Vladimír Šimík | Eurostar EV-97 | 450 | 1102 | 1000 | 1 | 0 | 3 | 2 | 50 | 0 | 2802 | 440 |
13 | Michal Eliáš – Jitka Silná | Cavalon | 400 | 1036 | 1300 | 2 | 0 | 5 | 3 | 200 | 1 | 1668 | 262 |
14 | Aneta Egerová – Michal Němec | Ekolot KR-030 Topaz | 350 | 226 | 800 | 2 | 0 | 4 | 0 | 200 | 1 | 1088 | 171 |
AL1 – rekreační
|
|||||||||||||
1 | Petr Mrštík | Sova KP-2UR | 400 | 1001 | 1000 | 0 | 0 | 3 | 0 | 50 | 0 | 2751 | 716 |
2 | Jan Černý | MZK | 450 | 67 | 1000 | 0 | 0 | 1 | 0 | 250 | 0 | 1867 | 486 |
3 | Zdeněk Studnička | MZK TOMI Enduro Cross | 100 | 0 | 200 | 0 | 0 | 0 | 0 | 25 | 1 | 244 | 64 |
AL2 – rekreační
|
|||||||||||||
1 | David Peniška – Michaela Širmerová | Tulák | 500 | 1241 | 1100 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 3841 | 1000 |
2 | Ondřej Jileček – Miroslav Holý | 500 | 492 | 1000 | 0 | 0 | 11 | 0 | 25 | 0 | 3117 | 812 | |
3 | Josef Kotrba – Tomáš Holenda | Bristell | 400 | 767 | 1000 | 0 | 0 | 8 | 0 | 25 | 0 | 2992 | 779 |
4 | Pavel Půta – Iveta Vladyková | Lambada | 450 | 992 | 1100 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2842 | 740 |
5 | Martin Novák – Tomáš Malina | FM 250 Vampire II | 450 | 601 | 700 | 0 | 0 | 10 | 0 | 0 | 0 | 2751 | 716 |
6 | Martin Bělík – Matouš Adam | Zephyr | 450 | 1002 | 1000 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2652 | 690 |
7 | Ladislav Rasl ml – Ladislav Rasl | Tecnam echo | 200 | 337 | 300 | 0 | 0 | 1 | 0 | 250 | 0 | 1187 | 309 |
8 | Jan Škarban – Martin Zbořil | Bristell NG4 | 150 | 210 | 100 | 0 | 0 | 1 | 0 | 100 | 0 | 660 | 172 |
9 | Pavel Protiva – Tuháček Jiří | Savannah | 200 | 0 | 100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 300 | 78 |
AL2 – veterán
|
|||||||||||||
1 | Petr Tichý – bez nav. | EV-97 Eurostar | 350 | 932 | 700 | 0 | 0 | 7 | 0 | 250 | 0 | 2932 | 1000 |
2 | Antonín Brůna – Iveta Schwarzová | EOL 3 RACEK 99 | 500 | 55 | 900 | 0 | 0 | 13 | 0 | 25 | 0 | 2780 | 948 |