Lednik Cup 2024

autor: Lukáš Koláček

Je sobota 27. dubna ráno a konečně vidím, že se netočí. Vedle letiště v Hati u Hlučína (LKHATH) jsou dvě obří větrné elektrárny, které se až doteď neustále točily. Jsem rád, že předpověď Petra Dvořáka (Počasí VFR) nevychází a my máme před sebou pro soutěž v přesnosti přistání nazvanou Lednik Cup přímo boží počasí. Všech třináct účastníků je připraveno! Jedeme podle plánu a první pilot startuje v 6:30. Očekával jsem, že to začne brzo ožívat, protože ještě pár dní před závodem jsme měli na zahradě iglú, a proto se posunul start o hodinu a půl. Termika se rozjela až v polovině šestého kola, to se dolétalo a závod se pozastavil. Všichni už mysleli, že je hotovo, ale brífuju poslední sedmé kolo start v 19:00. 

Abych to vysvětlil, hlavním záměrem Lednik Cupu 2024 bylo přitáhnout k soutěžení co nejvíce pilotů. Přece jenom pro místní piloty je to srdcovka – úplně poslední ligovou paramotorovou soutěž tady v Beskydech pořádal právě sám Tomáš Lednik -a od té doby se tu nepodařilo uspořádat ani kolo. A tak jsem se rozhodl navázat na tradici závodů uspořádáním soutěže v přesnosti přistání s tím, že jsem ji pojmenoval z úcty k Tomíkovi (a se souhlasem jeho ženy Luci) po něm – Lednik Cup. Začal jsem tedy masáží na sociálních sítích. Strategie byla přilákat piloty na množstvím cen. Opravdu moc děkuju všem sponzorům. Společnosti Radegast, která se postarala nejen o náš pitný režim. Lubošovi Halamovi za vrtule E-Props pro vítěze HOBBY kategorie a Milanu Klementovi za oblečení od firmy FlySkin, Liberty a Paraelement, které daroval z Přibyslavského parashopu. Firmě Otidea děkuji za finanční podporu a tiskárně Kleinwachter z Frýdku Místku, která se postarala o tisk. Zakladatel této tiskárny je pilot a bývalý žák Tomáše Lednika, tak to byla pro něj téměř povinnost, že jo Chosé? Firmě Sky Paragliders, která věnovala ceny přesahující částku 25 tisíc korun. Konkrétně jedna, ta hlavní cena, o kterou se na konci závodu losovalo, a to záložní padák Sky Quatro 160 Light. Suma sumárum, ceny přesahující částku 50 tisíc korun.

Ale zpátky k průběhu soutěže. Okolo 11. hodiny se rozjel vítr i u země, a tak byl čas na závod v ground handlingu pod heslem „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Ne všichni ale toto moje nadšení sdíleli, protože jsem chtěl, ať udělají slalom kolem tyček, v salto boxu salto a přeletět plastovou tyč metr vysoko. To mě poslali všichni do háje, a proto to nakonec dopadlo tak, že byla trať dlouhá 150 m, slalom kolem vlajek, v salto boxu, shodit padák na zem a znovu co nejrychleji nastartovat a proběhnout cílem. Všechny účastníky jsem vybavil jedním stejným padákem, a to mým slalomovým Freeridem 15 od Ozonu s velmi jednoduchým řízením Marie. Myslím, že jen chytit řízení a áčka na startu byl pro některé „příběh“. 

Blíží se devatenáctá hodina, Milan s Lubošem trénují na festival motorového paraglidingu nějakou show a zároveň nám ukazují, že to letové je a můžeme jít na to. Plán byl odstartovat v reverzním pořadí, ať ti na prvních místech mají ještě šanci to pokazit. Měli ale štěstí, svůj boj s technikou jsem prohrál a nedokázal jsem to spočítat. Takže se startuje v osvědčeném systému, kdo je připraven, tak letí. Vzduch po devatenácté hodině už byl uhlazený…

Během prvního ročníku Lednik Cupu se udělalo 91 přistání v třech a půl hodinách. Vše na výbornou, prodejci vrtulí nebo rámů měli smůlu. Piloti si odnesli mnoho nových zážitků, cen a bodů do seriálu soutěží v přesnosti přistání MPK, jehož byl Lednik Cup druhým kolem (prvním byla letová část ParaBike) a kam se započítají další dvě soutěže. Výsledky vyhlásíme na konci sezóny, zároveň s výsledky Českého poháru motorového paraglidingu (ČPMP, dříve Ligy MPK)

Děkuji dobrovolníkům za hladký průběh závodu, konkrétně Filipovi Peterovi a Lucii Jančurové za skvěle odvedenou práci při měření přistání. Dališovi Kovalovi a Kubovi Halamovi za řád na startu. Díky vám, pilotům, že jste někteří ujeli až 825 km na tento závod a hlavně partě pilotů z Hatě u Hlučína, konkrétně Jirkovi Medvědovi Pláčkovi za to, že nám dovolili na jejich krásném letišti létat. 

Kdo vyhrál, vidíte na výsledkové listině, ale kdo nakonec skončil jako šťastlivec závodu a odnesl si záložní padák za dvacet „litrů“? Zeptejte se na MČR v motorovém paraglidingu, které začíná 4. června na letišti v Polepy (LKPOLE) nebo na Ječmínkovi, který je 21. – 23. června ve Stichovicích (LKSB).

Datum konání: 27. 4. 2024
Místo konání: Hať u Hlučína (LKHATH)
Ředitel závodu: Lukáš Koláček
2024
POŘADÍ
KATEGORIE
START.ČÍSLO
JMÉNO A PŘÍJMENÍ
BODY
task 1 task 2 task 3 task 4 task 5 task 6 task 7 celkem
1 PF 10 Milan Klement (R) 10 15 5 7 10 14 3 49
2 PF 11 Luboš Halama (R) 9 15 15 15 15 1080 12 81
3 PF 7 Lukáš Koláček (R) 15 57 5 15 15 37 14 101
4 PF 9 Jakub Šedivý 15 15 8 358 78 1324 15 489
5 PF 13 Jan Žiezio 15 69 15 85 46 2500 2027 2257
6 PF 3 Oldřich Hráček 1037 484 220 580 6 282 962 2534
7 PF 2 Anna Halamová 110 620 1153 973 825 2500 507 4188
8 PL 5 Evžen Jančura 90 2135 2500 280 110 2230 76 4921
9 PF 12 Dalibor Vašinka 308 2500 105 1895 138 2500 1727 6673
10 PL 8 Kristýna Umínská 1418 77 2410 390 226 2500 2500 7021
11 PF 6 Petr Gurný 372 957 2500 2500 1677 2500 36 8042
12 PF 1 Jiří Kostrhun 1645 2500 2277 408 1377 38 2500 8245
13 PF 4 David Navrátil 1800 2500 1459 1415 2500 350 2500 10024
(R) REPREZENTACE