autor: Lukáš Koláček
Je sobota 27. dubna ráno a konečně vidím, že se netočí. Vedle letiště v Hati u Hlučína (LKHATH) jsou dvě obří větrné elektrárny, které se až doteď neustále točily. Jsem rád, že předpověď Petra Dvořáka (Počasí VFR) nevychází a my máme před sebou pro soutěž v přesnosti přistání nazvanou Lednik Cup přímo boží počasí. Všech třináct účastníků je připraveno! Jedeme podle plánu a první pilot startuje v 6:30. Očekával jsem, že to začne brzo ožívat, protože ještě pár dní před závodem jsme měli na zahradě iglú, a proto se posunul start o hodinu a půl. Termika se rozjela až v polovině šestého kola, to se dolétalo a závod se pozastavil. Všichni už mysleli, že je hotovo, ale brífuju poslední sedmé kolo start v 19:00.
Abych to vysvětlil, hlavním záměrem Lednik Cupu 2024 bylo přitáhnout k soutěžení co nejvíce pilotů. Přece jenom pro místní piloty je to srdcovka – úplně poslední ligovou paramotorovou soutěž tady v Beskydech pořádal právě sám Tomáš Lednik -a od té doby se tu nepodařilo uspořádat ani kolo. A tak jsem se rozhodl navázat na tradici závodů uspořádáním soutěže v přesnosti přistání s tím, že jsem ji pojmenoval z úcty k Tomíkovi (a se souhlasem jeho ženy Luci) po něm – Lednik Cup. Začal jsem tedy masáží na sociálních sítích. Strategie byla přilákat piloty na množstvím cen. Opravdu moc děkuju všem sponzorům. Společnosti Radegast, která se postarala nejen o náš pitný režim. Lubošovi Halamovi za vrtule E-Props pro vítěze HOBBY kategorie a Milanu Klementovi za oblečení od firmy FlySkin, Liberty a Paraelement, které daroval z Přibyslavského parashopu. Firmě Otidea děkuji za finanční podporu a tiskárně Kleinwachter z Frýdku Místku, která se postarala o tisk. Zakladatel této tiskárny je pilot a bývalý žák Tomáše Lednika, tak to byla pro něj téměř povinnost, že jo Chosé? Firmě Sky Paragliders, která věnovala ceny přesahující částku 25 tisíc korun. Konkrétně jedna, ta hlavní cena, o kterou se na konci závodu losovalo, a to záložní padák Sky Quatro 160 Light. Suma sumárum, ceny přesahující částku 50 tisíc korun.
Ale zpátky k průběhu soutěže. Okolo 11. hodiny se rozjel vítr i u země, a tak byl čas na závod v ground handlingu pod heslem „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“. Ne všichni ale toto moje nadšení sdíleli, protože jsem chtěl, ať udělají slalom kolem tyček, v salto boxu salto a přeletět plastovou tyč metr vysoko. To mě poslali všichni do háje, a proto to nakonec dopadlo tak, že byla trať dlouhá 150 m, slalom kolem vlajek, v salto boxu, shodit padák na zem a znovu co nejrychleji nastartovat a proběhnout cílem. Všechny účastníky jsem vybavil jedním stejným padákem, a to mým slalomovým Freeridem 15 od Ozonu s velmi jednoduchým řízením Marie. Myslím, že jen chytit řízení a áčka na startu byl pro některé „příběh“.
Blíží se devatenáctá hodina, Milan s Lubošem trénují na festival motorového paraglidingu nějakou show a zároveň nám ukazují, že to letové je a můžeme jít na to. Plán byl odstartovat v reverzním pořadí, ať ti na prvních místech mají ještě šanci to pokazit. Měli ale štěstí, svůj boj s technikou jsem prohrál a nedokázal jsem to spočítat. Takže se startuje v osvědčeném systému, kdo je připraven, tak letí. Vzduch po devatenácté hodině už byl uhlazený…
Během prvního ročníku Lednik Cupu se udělalo 91 přistání v třech a půl hodinách. Vše na výbornou, prodejci vrtulí nebo rámů měli smůlu. Piloti si odnesli mnoho nových zážitků, cen a bodů do seriálu soutěží v přesnosti přistání MPK, jehož byl Lednik Cup druhým kolem (prvním byla letová část ParaBike) a kam se započítají další dvě soutěže. Výsledky vyhlásíme na konci sezóny, zároveň s výsledky Českého poháru motorového paraglidingu (ČPMP, dříve Ligy MPK)
Děkuji dobrovolníkům za hladký průběh závodu, konkrétně Filipovi Peterovi a Lucii Jančurové za skvěle odvedenou práci při měření přistání. Dališovi Kovalovi a Kubovi Halamovi za řád na startu. Díky vám, pilotům, že jste někteří ujeli až 825 km na tento závod a hlavně partě pilotů z Hatě u Hlučína, konkrétně Jirkovi Medvědovi Pláčkovi za to, že nám dovolili na jejich krásném letišti létat.
Kdo vyhrál, vidíte na výsledkové listině, ale kdo nakonec skončil jako šťastlivec závodu a odnesl si záložní padák za dvacet „litrů“? Zeptejte se na MČR v motorovém paraglidingu, které začíná 4. června na letišti v Polepy (LKPOLE) nebo na Ječmínkovi, který je 21. – 23. června ve Stichovicích (LKSB).
Datum konání: 27. 4. 2024
|
Místo konání: Hať u Hlučína (LKHATH) |
Ředitel závodu: Lukáš Koláček
|
2024 | ||||||||
POŘADÍ
|
KATEGORIE
|
START.ČÍSLO
|
JMÉNO A PŘÍJMENÍ
|
BODY | |||||||
task 1 | task 2 | task 3 | task 4 | task 5 | task 6 | task 7 | celkem | ||||
1 | PF | 10 | Milan Klement (R) | 10 | 15 | 5 | 7 | 10 | 14 | 3 | 49 |
2 | PF | 11 | Luboš Halama (R) | 9 | 15 | 15 | 15 | 15 | 1080 | 12 | 81 |
3 | PF | 7 | Lukáš Koláček (R) | 15 | 57 | 5 | 15 | 15 | 37 | 14 | 101 |
4 | PF | 9 | Jakub Šedivý | 15 | 15 | 8 | 358 | 78 | 1324 | 15 | 489 |
5 | PF | 13 | Jan Žiezio | 15 | 69 | 15 | 85 | 46 | 2500 | 2027 | 2257 |
6 | PF | 3 | Oldřich Hráček | 1037 | 484 | 220 | 580 | 6 | 282 | 962 | 2534 |
7 | PF | 2 | Anna Halamová | 110 | 620 | 1153 | 973 | 825 | 2500 | 507 | 4188 |
8 | PL | 5 | Evžen Jančura | 90 | 2135 | 2500 | 280 | 110 | 2230 | 76 | 4921 |
9 | PF | 12 | Dalibor Vašinka | 308 | 2500 | 105 | 1895 | 138 | 2500 | 1727 | 6673 |
10 | PL | 8 | Kristýna Umínská | 1418 | 77 | 2410 | 390 | 226 | 2500 | 2500 | 7021 |
11 | PF | 6 | Petr Gurný | 372 | 957 | 2500 | 2500 | 1677 | 2500 | 36 | 8042 |
12 | PF | 1 | Jiří Kostrhun | 1645 | 2500 | 2277 | 408 | 1377 | 38 | 2500 | 8245 |
13 | PF | 4 | David Navrátil | 1800 | 2500 | 1459 | 1415 | 2500 | 350 | 2500 | 10024 |
(R) REPREZENTACE |