Závod Světového poháru PWC v Algodonales proběhne ve dnech 10.–17. 5. 2025 . Tohoto závodu se zúčastní 4 čeští piloti: Michal Talavašek, Jan Jareš, Petr Kostrhun a Ondřej Pohořelský.
O závodě budeme pečlivě informovat jak na fb stránkách SvazuPG, tak zde v denních reportech.
Stránky závodu CIVL zde
Stránky závodu PWC zde
Výsledky zde
Livetracking zde
Livescoring zde
Algodonales 0. den – 10.5. 2025
Zrušený trénink, slavnostní zahájení, vlajkový průvod a seznámení se s terénem na volných letech.
PWC Algodonales 2025 #1.task
Tak nám to letos začalo! PWC má za sebou 1. task, pro české piloty velmi zajímavý! A nejen pro ně.
Ondřej Pohořelský se nenechal zdeptat špatnou předstartovní přípravou se zatwistovaným riserem, se kterým letěl po zbytek trasy až do té doby, než jako 11. proťal ESS – tedy konec měřeného úseku trasy a následně i cíl.
Petr Kostrhun nenechal tentokrát nic náhodě a před startem na sobě tvrdě makal. Mentálně i fyzicky – před prvním světovým pohárem vsadil Kosťa na jógu! Narovnává tělo i mysl, v tasku letěl natěsno v gagglu, prý tak, jak nikdy neletěl – nade všemi, těsně za první skupinou, hezky na 9. místě do cíle!
Naproti tomu skupina s velkým favoritem Honorinem Hamardem, ale například také s matadory, kterými jsou Pepe Malecki, Xavier Laporte a další, vidí, na rozdíl od našich, úlohu ze zcela jiného úhlu. Špatně vybraná stopa nebo jak píše Pepe Malecki – nijak příjemně ve vzduchu, kdy prý nepomohlo ani nastavení úlohy – a hned se člověk ocitne v prostoru hluboko v kaňonu, kde jsou kromě řeky pouze stromy….
Co lze po dnešku říci s jistotou?





PWC Algodonales 2025 #2.task
Druhý task ve španělském Algodonales navazuje u české výpravy na den první! Dnes proletěl rychlostní cílovou páskou jako 4. Jan Jareš, k čemuž velmi gratulujeme! Pěkně Honzo!
Petr Kostrhun se veze na šťastné vlně a přesto, že prý se občas bál důsledku svého rozhodnutí, které mu nepřišlo úplně šťastné, posléze zjistil, že rozhodnutí ostatních byla pravděpodobně ještě horší a stále zůstával nade všemi. Nakonec Petr doletěl na 7. místě, čímž se posunul na
„PRŮBĚŽNÉ CELKOVÉ 2. MÍSTO“ Hezky Petře!
Vůbec si nevedli špatně ani Ondra Pohořelský a Michal Talavašek a všichni naši piloti se těší na další závodní dny.
V cíli pak došlo k nečekané situaci, neboť Bogdan Bialka nandal dalšímu pilotovi v cíli 2 min a první skupině 6 min! To je na závodech PWC zcela ojedinělé.
Podle jednoho našeho pilota to tam vypadalo následovně:
„Dneska v cíli zajímavá nálada, kdy snad každý až na pár výjimek měl kyselý obličej, protože nám Bogdan uletěl o parník a půl. Místňáci vypadali nejvíc zkroušeně. Task to byl hodně náročný s těžce čitelnýma řadama a tricky intervalama. Takové přesýpací hodiny. Okolo jsem zahlédl pár nádherných vrchních potahů pevně opřených o šňůry (klapance, pozn. autora). Točení tady je docela nepříjemné, jako by ještě nikdo nebyl pořádně rozlítaný po zimě. Osobně si myslím, že se nám furt daří dobře a těším se na další tasky “
Co lze po dnešku říci s jistotou?



PWC Algodonales 2025 #3.task
Přelomový okamžik pro létání v mraku

Třetí task, především jeho start, byl pro mnohé piloty velmi výživný. Několik pilotů v závětří na startu roztrhlo ponorku, když se uvelebili v křoví těsně pod startem. Když už situace naznačovala brzké zrušení tasku, najednou se podmínky otočily o 180 °, vše začalo fungovat a většina pilotů naskákala do vzduchu. Někteří to ovšem nestihli.
První problém ve vzduchu nastal ještě před otevřením vzdušného startu, kdy mrak nad startem vypnul termiku a velká část pole se propadla o 800 výškových metrů. Honza Jareš se však tímto okamžikem nenechal zaskočit, jako jeden z mála ze situace těžil.
Následně došlo k situaci, která má dohru o den později, kdy je volný den a je tak čas na řešení protestů. Celou velkou skupinu pilotů nasál mrak. Někteří okamžitě zahájili rychlý a jasný sestup, někteří však situace využili a následně letěli s náskokem až 500 výškových metrů. Základny mraků byly ve 2000 m, někteří piloti (celkem 10 kousků, letěli až o 200 m výše).
Ředitel závodu tak dnes dostal několik protestů. České výpravě ředitel závodu pravil, že let v mracích nebude řešit, neboť pro takový let není důkaz (podle platných pravidel 2023 PWC, které byly odsouhlasené na bezpečnostním briefingu závodu, však musí důkaz naopak dodat pilot nahlášený pro let v mraku a dokázat, že v něm nebyl). Česká výprava tudíž podává protest na ředitele závodu.
Protesty nakonec byly přijaty a dojde pravděpodobně k určitému precedentu ohledně létání v mraku. O všem vás budeme pečlivě informovat.
A z toho nám plyne poučení pro pořadatele závodů, že je nezbytně nutné, aby piloti létali a létali a létali – žádné volné dny a čas na complainy! 

Task 3., který byl nakonec odstartován až v 15:30 dolétlo do cíle poměrně hodně pilotů, 50 m před cílem bohužel skončil Ondra Pohořelský. Z pěkné pozice vlivem špatného rozhodnutí na dokluzu skončil nejen na konci startovního pole, ale navíc mu nyní teče do ponorky (velká snaha o došlap na pásku s půlmetrovou trávou po větru v cestě). Čert vem 50 m, ale aby ti teklo do ponorky, to nechceš!
PWC Algodonales 2025 #3.task
Přelomový okamžik pro létání v mraku

Třetí task, především jeho start, byl pro mnohé piloty velmi výživný. Několik pilotů v závětří na startu roztrhlo ponorku, když se uvelebili v křoví těsně pod startem. Když už situace naznačovala brzké zrušení tasku, najednou se podmínky otočily o 180 °, vše začalo fungovat a většina pilotů naskákala do vzduchu. Někteří to ovšem nestihli.
První problém ve vzduchu nastal ještě před otevřením vzdušného startu, kdy mrak nad startem vypnul termiku a velká část pole se propadla o 800 výškových metrů. Honza Jareš se však tímto okamžikem nenechal zaskočit, jako jeden z mála ze situace těžil.
Následně došlo k situaci, která má dohru o den později, kdy je volný den a je tak čas na řešení protestů. Celou velkou skupinu pilotů nasál mrak. Někteří okamžitě zahájili rychlý a jasný sestup, někteří však situace využili a následně letěli s náskokem až 500 výškových metrů. Základny mraků byly ve 2000 m, někteří piloti (celkem 10 kousků, letěli až o 200 m výše).
Ředitel závodu tak dnes dostal několik protestů. České výpravě ředitel závodu pravil, že let v mracích nebude řešit, neboť pro takový let není důkaz (podle platných pravidel 2023 PWC, které byly odsouhlasené na bezpečnostním briefingu závodu, však musí důkaz naopak dodat pilot nahlášený pro let v mraku a dokázat, že v něm nebyl). Česká výprava tudíž podává protest na ředitele závodu.
Protesty nakonec byly přijaty a dojde pravděpodobně k určitému precedentu ohledně létání v mraku. O všem vás budeme pečlivě informovat.
A z toho nám plyne poučení pro pořadatele závodů, že je nezbytně nutné, aby piloti létali a létali a létali – žádné volné dny a čas na complainy! 

Task 3., který byl nakonec odstartován až v 15:30 dolétlo do cíle poměrně hodně pilotů, 50 m před cílem bohužel skončil Ondra Pohořelský. Z pěkné pozice vlivem špatného rozhodnutí na dokluzu skončil nejen na konci startovního pole, ale navíc mu nyní teče do ponorky (velká snaha o došlap na pásku s půlmetrovou trávou po větru v cestě). Čert vem 50 m, ale aby ti teklo do ponorky, to nechceš!
PWC Algodonales 2025 #5.task
Máme před sebou poslední task a všichni budeme držet palce průběžně 5. Petr Kostrhun!
Včerejší task si kluci nadmíru užili a nejen oni, ale kromě Honorina házejícího záložku asi všichni. Naplánován byl krásný task s cílem přímo na pláži.
Z pera našeho zpravodaje:
„Dneska task v topu v čipu. Na zemi jsme mysleli že umřeme vedrem. Start až moc připomínal Pálavu. Výškou i hradem opodál. Na zemi extrémní vedro pod základnou kosa. Mezi nimi stoupáky 3-6m/s integrovaně. Dneska musím uznat že to bylo živější.
Dokonce jsme po trati měli pilota na záložce. Celý task jsme letěli v jedné velké skupině, jenom pozice se průběžně měnily. Dlouho se nám s Kosťou dařilo držet přední příčky. Na konec přišla nejzajímavější část tasku a to přeskok hor k moři.
Na startu jsme polemizovali jak může u moře foukat a kolik výšky potřebujeme. Kosťa si vsugeroval že tam chce být vysoko a jet na jistotu. Já jsem měl podobný plán, ale nakonec jsem ho přehodnotil podle aktuální situace a odlétal jsem s údajem 200 v cíli. Přístroj naštěstí nelhal a všichni jsme bez potíží dosedli na pláž.
Do ESS mě předjelo víc pilotů než bych chtěl. I tak vyrovnávám svůj zatím nejlepší výsledek v tasku na PWC. První letošní koupání v moři je příjemný bonus-“
V dnešním tasku:
11. Ondřej Pohořelský
27. Petr Kostrhun
45. Michal Talavašek
47. Jan Jareš
Pokochejte se fotkami, podívejte se na kompletní výsledky – viz odkaz níže a sledujme dnes živě task a držme 

PWC Algodonales 2025 #6.task
Je to tam! Petr Kostrhun je zpět, je v sedle a máme bednu!
Kosťa je 3!
Dnes to prý byla jízda, navíc málem došlo ve stoupáku ke srážce dvou pilotů – točili tak vehementně, že se Kosťa málem podíval Ondrovi Pohořelskému. do ponorky. Málem!
Od předposledního otočného bodu před ESS a cílem to dnes nakopl Michal Talavašek a letěl o řádný kus před všemi, chvíli nad všemi, chvíli pod nimi a pak se nám všem zasekl na livetrackingu.
V první skupině za ním se velmi takticky drželi Kosťa a Ondra Pohořelský, který dnes drahnou dobu tahal vpředu.
Před posledním otočným bodem bylo značně horko, přituhovalo. První skupina si raději přitočila výšku, aby se jí nestalo to, co několika pilotům, včetně Honorina Hamarda – aby prozaicky řečeno – nevyhnili.
Neskutečně letěl do ESS Andy Talia, do speedu šlápl řádně i Baptise Lambert, ale pro nás nejdůležitější okamžik bylo proletění ESS Kosti na 4. místě a kousek za ním i Ondry Pohořelského. Poté zaúřadovaly ještě leading pointy a my čekali, čekali a nakonce to tam padlo – celkově si skvělou pilotáží po celý závod vylétal Kosťa bednu -bronz (dnes 5. místo) a Ondra 13. místo (dnes 11.).
Michal Talavašek se nám odsekl na live a nakonec to bohužel dnes do ESS nedotáhl a poslední stoupák už nevytočil – skončil kousek před ESS, celkově pak 106. místo a Honza Jareš doletěl dnes do cíle na 35. místě, celkově se umístil 36.
Kluci oslavují, přivážejí si domů krásné body do WPRS, teamleader je spokojený a Kosťa glosoval tento závod následovně:
„Tenhle závod byl pro někoho jako nákup v Lidlu “Kartičku máte? Bodíky sbíráte?” 

Mílí kluci, díky za krásnou podívanou! Bavilo nás to! 
