Blíží se uzávěrka článků do červnového Pilota a koukám na telefonu na zmeškaný hovor a potom „whatsappovku“ od šéfredaktora: „UL CUP?“
Nemám inspiraci. Je pátek 7. června večer, koukám na počet letů a počet přihlášených soutěžících, žádná velká čísla. Přemýšlím,
proč je přihlášeno málo pilotů, a dávám si závazek, že teda TO o víkendu napíšu. Co si budeme povídat, ani dva slunné dny
morál moc nevylepší. Koukám na lety… Nepřehnala jsem to moc s tím zadáním? Navnadily mě ty krásné obrázky, které piloti nakreslili po zadání tulipánu – hotová umělecká díla! Tak jsem si v květnu řekla, že piloti ultralehkých letadel a dalších soutěžních SLZ jsou hodně šikovní
a schopní skoro všeho. Lety ale nepřibývají, a tak se na to půjdu ještě vyspat. V pondělí ráno zapínám mobil, novinky na sociálních sítích a co to?
Jakože cože?! Z příspěvku od Michala Eliáše na mě kouká motýl Emanuel! Úplně motýlovatej. Neskutečný. Příprava, tvar, let. Vírník, 140 km trať,
za hodinu a sedmnáct minut. Klobouček dolů. Michal Eliáš má také na svém kontě druhý nejvyšší počet nalétaných letů do soutěže. Jediné, co mu chybí, je zápis v kategorii Okruhy. A jak praví pravidla soutěže: je potřeba mít zápis ve všech třech kategoriích a hlavně okruhy, protože Okruhy létají piloti už ve výcviku a během celé své letecké kariéry. A o tom to je, umožnit se zapojit i čerstvým pilotům. Je jasné, že ze začátkunebudou výsledky tak kvalitní, ale je potřeba trénovat, trénovat, trénovat.
Zatím nejpřesnějším pilotem je Richard Kohl, který se svým Eurostarem má přihlášeny tři lety po okruhu letiště Chrudim a všechny tři přes 900 bodů. Maximální počet bodů za jeden let je 1000. Prezident LAA Aleš Trtil je na průběžném čtvrtém místě, ale jak sám praví, s jeho náletem by ho na přesnost na okruhu měla přelétat i bába s nůší. Nutno podotknout, že piloti v bodování za ním mají zapsaný jen jeden let. Můžete přihlásit let za kamarády, na vaše oblíbené letiště, na oblíbený slet. Inspirujte ostatní piloty, třeba kde mají nejlepší kafe.
A kdo by si chtěl vyzkoušet létání do soutěže #KudyKam, tak zpozorněte: Čtvrtým zadáním se posuneme z říše hmyzu do říše savců. Jelikož piloti hýří
fantazií, tak volbu savce nechám na každém z nich. Obrázek pro inspiraci.
Minimální délka tratě pro ULL je 100 km, pro MZK – 45 km a pro MPK – 30 km.
Soutěž sponzoruje Andyaviation