Ultralehké vírníky

Nosný rotor není poháněný, roztáčí se dopředným pohybem vírníku. Vzduch proudí zespodu, na rozdíl od vrtulníku kde vzduch je nasáván shora. Pohyb dopředu zajišťuje motor, který je převážně v tlačném uspořádání. Nemůže tedy trvale viset ve vzduchu jako vrtulník. Rozhodně je mnohem levnější než vrtulník. Je možná i amatérská stavba.

V současné době se zájem o vírníky zvedá a existují i registrovaná střediska pilotního výcviku














ONLINE SLUŽBY - PŘIHLÁSIT

objednání a úhrady přes internet, pojištění, členství, svazové...

ŠKOLENÍ PILOTŮ

aktuálně dostupná školení, kurzy, testy pro piloty

FOTOSOUTĚŽ

foťte, soutěžte, prohlížejte si fotografie

POČASÍ

 
Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10, Tel.: 242 403 270 Fax: 242 403 596