Padákové kluzáky

Padákový kluzák nemá tuhou konstrukci. Tvar jeho nosné plochy je udržován rychlostí letu. Může mít i dva členy posádky. Pilot může startovat rozběhem z kopce nebo pomocí navijáku. Padákový kluzák má tři základní části - vrchlík, šňůry a popruhy, ke kterým se pomocí karabin připojí pilot se sedačkou. Při vhodných meteorologických podmínkách závisí pouze na schopnostech pilota zda z kopce poletí několik minut, anebo bude brázdit vzdušné moře hodiny a uletí desítky kilometrů.

 
Pořizovací náklady se pohybují v řádu desítek tisíc Kč. Provozní náklady jsou závislé na vzdálenosti, kterou musíte překonávat k návštěvě vhodných terénů.
Výcvik je ze všech druhů sportovních létajících zařízení nejkratší a nejlevnější. Existuje dostatečný počet Středisek pilotního výcviku, kde poskytují kvalitní výuku pilotů.
Hlavní výhodou padákového kluzáku je jeho cena, nenáročnost na skladovací prostor a jednoduchost přepravy.
Na druhou stranu padákový kluzák je ze všech SLZ nejpomalejší a má nejnižší výkony, takže delší výlety či přelety zvládají jen zkušení piloti za mimořádně příznivých meteorologických podmínek. Možnost létání je vysoce závislá na počasí, zejména na síle a směru větru.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

ONLINE SLUŽBY - PŘIHLÁSIT

objednání a úhrady přes internet, pojištění, členství, svazové...

ŠKOLENÍ PILOTŮ

aktuálně dostupná školení, kurzy, testy pro piloty

FOTOSOUTĚŽ

foťte, soutěžte, prohlížejte si fotografie

POČASÍ

 
Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10, Tel.: 242 403 270 Fax: 242 403 596