Motorové padákové kluzáky

Nosnou plochou je padákový kluzák. K pohonu slouží podvozek podobně, jako u motorového rogala, na kterém sedí posádka. Zařízení se řídí řídícími šňůrami. Motorové krosny jsou motorové padákové kluzáky bez podvozku. Pilot má na zádech krosnu, postroj s rámem na kterém je umístěn motor s vrtulí. Pilot startuje a přistává na nohy.

Pořizovací náklady se sestávají z vlastního padákového kluzáku, který je zcela shodný s normálním padákovým kluzákem a z pohonné jednotky, jejíž cena se pohybuje od 50 do 150 tisíc Kč.
Provozní náklady jsou patrně nejnižší ze všech motorových sportovních létajících zařízení. Motory mají nízkou spotřebu, okolo 3 – 4 l/hod.
 
Výcvik je ze všech druhů motorových sportovních létajících zařízení nejkratší a nejlevnější. Existuje dostatečný počet středisek pilotního výcviku, kde poskytují kvalitní výuku pilotů.
 
Výhodou motorového padákového kluzáku je jeho příznivá cena, mimořádně nízké provozní náklady, nenáročnost na skladovací prostor a jednoduchost přepravy a nezávislost na terénu.
Padákový kluzák je  však ze všech motorových SLZ nejpomalejší (do 40 km/h), takže delší výlety či přelety jsou z hlediska času a omezeného komfortu pilota velmi obtížné. Možnost létání je vysoce závislá na počasí, zejména na síle a směru větru.

ONLINE SLUŽBY - PŘIHLÁSIT

objednání a úhrady přes internet, pojištění, členství, svazové...

ŠKOLENÍ PILOTŮ

aktuálně dostupná školení, kurzy, testy pro piloty

FOTOSOUTĚŽ

foťte, soutěžte, prohlížejte si fotografie

POČASÍ

 
Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10, Tel.: 242 403 270 Fax: 242 403 596