8.10.2017
(Aktuality) Články / Oznámení
Ing. Jan Fridrich
Účast LAA ČR na 17.ročníku Beijing Aviation Expo



V Pekingu se konal již 17. ročník Beijing Aviation Expo. Letos na něm byla poprvé oficiální expozice České republiky v rámci které vystavovaly firmy Evektor-Aerotechnik, Shark Aero, FAIR, TC Informatics a zprostředkovaně na jiném stánku i Aircraft Industries. Akci formou přednášky podpořil i Čínsko-český letecký spolek a LAA ČR.  Samozřejmá je v Číně i podpora velvyslanectví a Czechtrade, to vše v rámci projektu ekonomické diplomacie MZV a projektu A-Z řešení pro čínské všeobecné letectví, jehož je LAA ČR spoluautorem.

Zahajovací ceremoniál se konal netradičně na chodbě - i když veliké...



Představa čínského realizátora českého stánku:



A realita:







Na českém stánku probíhaly intenzivní diskuse...

Sportstar byl jedním ze tří letadel s pevnými křídly na výstavě...


tím druhým byl Taurus od Pipistrelu.


a třetím byl bezpilotní prostředek UVS 100, který vznikl z ne příliš úspěšné LSA amfibie Colyaer 100.

Ná výstavě byla na čínské poměry obvyklá směs více-či-méně bombastických stánků čínských i světových firem.


z nich mne svým názvem nejvíce zaujal stánek čínské asociace pro mírové využití vojenských průmyslových technologií..

Na stánku jedné čínské firmy jsme narazil i na model L410



Na výstavě bylo k vidění bezpočet bezpilotních prostředků, mne nejvíce svým tvarem zaujal X-Hawk firmy AOSSCI. 


Na další zajímavost jsem narazil na stánku firmy DLE Engines - mimo mnoha motorů měli na plakátu i UL/LSA letadlo D2L, které nedávno vzlétlo, bohužel vzhledem k jazykové bariéře jsem se o mnoho více nedozvěděl.



D2L a vpravo je motorový surf, který firma DLE také vyrábí.

Letové simulátory byly na výstavě také zastoupeny, s jedním z nich od firmy Top Wings jsem si také zalétal - byl totiž umístěn hned vedle českého stánku.



Šlo o simulátor cvičného dvoumotorového letounu L-15 (něco jako dvoumotorová L39) - čínská obsluha byla překvapena, že jsem zaletěl okruh a přistál - já docela taky, protože z dvoumotorovým prouďákem nad Pekingem normálně nelétám.

Zvláštností Pekingského výstaviště je , že je v těsné blízkosti olympijského areálu, takže jsem místo oběda vyrazil na rychlou prohlídku.


Hala výstaviště.


Mapa areálu. Výstaviště je nalevo uprostřed.


Na věži plála při olympiádě olympijská pochodeň.


Vpravo je známé Ptačí hnízdo.

Během výstavy proběhlo několik seminářů, jeden z nich uspořádala Česká republika a vystoupili na něm všichni vystavovatelé. Zúčastnilo se jej asi 20 zájemců a několik novinářů, což lze za daných okolností hodnotit jako úspěch.


Obchodní rada velvyslanectví ČR Lukáš Opatrný při úvodním projevu.


Čeští a čínští zástupci firem na českém stánku.

Více informací o výstavě naleznete na webu výstavy.

Více fotografií naleznete zde.

Přestože je pekingská výstava brána jako prestižní záležitost, mohu konstatovat, že dnes už je v Číně pro UL a LSA letadla více vhodných výstav - na jednu z nich jsme se po ukončení Beijing Aviation Expo do Sichuanu přesunuli, ale o tom až v dalším příspěvku.

 

Jan Fridrich

Administrátor: web@laacr.cz
Letecká amatérská asociace ČR, Ke Kablu 289, 102 00 Praha 10, Tel.: 242 403 270 Fax: 242 403 596